۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸

نورزاد در پاسخ به مهر:

راه‌آهن غرب در صورت تامین اعتبار سال 94 به کرمانشاه می‌رسد

راه‌آهن غرب در صورت تامین اعتبار سال 94 به کرمانشاه می‌رسد

کرمانشاه- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه ملایر- کرمانشاه راه‌آهن غرب جزو پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت است که در صورت تامین اعتبار سال 94 افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نورزاد پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگارن و در پاسخ به خبرنگار مهر، در اینخصوص که با توجه به رویکرد دولت به بهره‌برداری از پروژه‌های بالای 80 درصد در سال جاری آیا قطعه ملایر- کرمانشاه راه‌آهن غرب نیز جزو این پروژه‌هاست گفت: البته این هم جزو آن دسته از پروژه‌ها بوده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این قطعه از راه‌آهن غرب هم‌اکنون از پیشرفت بالایی برخوردار است و طی گزارشاتی که در جلسات امروز مطرح شد ما توانایی اتمام آن را در صورت تخصیص منابع داریم و چنانچه دولت و مجلس مساعدت کنند و اعتبارات تخصیص یابد در سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

ایجاد 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  از ایجاد 10 کیلومتر شکه ریلی در کشور خبرداد و گفت: این میزان برای ساخت در سال آتی پیش‌بینی شده و هم‌اکنون 4800 کیلومتر آن در دست ساخت است و 4700 کیلومتر هم در دست مطالعه قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون توجه و گرایش خاصی است که سهم حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای در کشور افزایش یابد و براین اساس برنامه دولت افزایش این سهم است.

هشت طرح مهم ریلی در کشور در دست اجراست

نورزاد از از اجرای 8 طرح مهم ریلی در کشور خبرداد و گفت: این پروژه‌ها هم از محل فاینانس و هم BOT (ساخت، اجاره و انتقال)تامین سرمایه خواهند شد. هم‌چنین از سازو کار ماده 56 قانون تامین منابع مالی دولت هم استفاده می‌کنیم و دنبال تامین منابع مالی کافی برای اجرای این پروژه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور   افزود: برای راه ‌آهن غرب هم از محل فاینانس و هم محل ماده 56 اقدام خواهیم کرد و چون مسئولین مدام می آیند و قول میدهند و می‌روند ما نمی‌توانیم قول بدهیم  و بحث ما تامین منابع مالی است و آنچه که از گزارشات پروژه به دست می‌آید این است که توان انجام این کار در ما وجود دارد و تنها مسئله منابع مالی مطرح است که اگر دولت و مجلس یاری کنند انشالله انجام می‌شود.

کد خبر 2453878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha